Tuesday, August 25, 2009

" T " 字路口...

徘徊在 " T " 字路口... 憋了很久... 这几天一直在想的... 一直在烦的事情... 终于发泄了出来...

考试fail了又考又fail... 都不知道要怎样才好... 考20题的quiz... 我想... 我应该是破纪录了... 考出没有人会考到的分数-.- 有人还觉得很好笑...(虽然我也觉得好笑啦...) 因为我的运气真的那么"好"... tikam都不会中一题...

刚才... 妈打电话来... 听到她的声音... 突然有想哭的感觉... 可是... 还是忍下来了... 我也第一次把我真正的感受告诉了妈... 说我不想读了... 很压力... 很难受... 很辛苦... 来kl两年多... 第一次和妈说不想读了... 我妈听了... 只告诉我... 如果觉得读不上... 不想读了的话呢... 那就不要辛苦自己... 毕竟... 还可以选别的科目来读还是去修英文... 因为还有别条路可以走... 重要的是不要给自己太大的压力... 不要和人家比... 辛苦自己而已... 不然的话... 考完final exam... 回去考虑清楚... 想清楚还要不要读...

听了妈这么说... 我也没说什么... 或许只是想发发牢骚... 把闷在心里的话说出来...

嗯... 想了很多... 如果不读了... 我能做什么...? 值得吗...? 半途而废...? 放得下吗...? 舍得吗...? 是不是太懦弱了...? 太经不起压力了...?

如果继续读... 我应付得来吗...? 跟得上吗...? 能保证现在这个样子不会再发生...? 耐得住压力吗...? 又要破几次记录...?

始终觉得... 自己有选择权... 读不读... 自己决定...

擦干眼泪... 是时候往前看了...

9 comments:

━━╋✖♀hUmAnLiFe♂✖━╋ said...

哈哈。。。我来咯,你看了我的部落格应该知道我是谁,是的我必须承认advance真的很难读,也很压力,我也很压力,甚至还压力出病来,我也跟我妈说过我不想读了,我妈也跟你妈一样,对我说同样一句话,可是我仔细的想想,我还是坚持下去吧!或者考完final在打算,所以我们一起加油,祝你的final exam顺利~~~

a said...

i get 0 in DM...so..? i'm still hanging on adv~ u still hv ur baobei~ remember~

SK said...
This comment has been removed by the author.
SK said...

so good u hv baobei support u~

PrEdAtOrEvOLuTiOn said...

i also got fail, u are not alone~we fail together,we suffer together and most important we will graduate together!

happydolphin said...

how u doing recently? hmm..i guess u're not doing so well anyway..but i reli hope dat u can hold on to ur believes and urself too! dun get hesitate so easily weih! reli..since u alr choose to study advance, u should hold on to ur decision and make urself a better MAN! some more ur gf always there with u..must study lagi hard, ok? she oso havnt say dat, how come u say so? u must be tougher than her..otherwise how u gonna protect her? no matter how, study and take this final exams 1st, then only decide, ok?

Fish~ said...

不要忘記眼前的英國,
加油!!

hstung11 said...

I tell you...IT i think in beside us..i can feel not many so interest in...who i can feel is sk,you,shi quan,rave ..i feel you guy not interest in this course...(what i feel only)...try to ask urself...when u get ur degree...what u gonna do..??i dont think u will choose IT lo...u got a diploma le...don worry...if not suit,u better change it...dun suffer yourself...go do wat u like...dont waste the 2 years...if u think u will join IT job...then KEEP IT ON...If not u better leave earlier...dun waste this 2 years...u can do many thing in this 2 years...dun listen to others...listen ur heart...ur heart already feel tired...now u will suffer(mean wat?ask ur self..)
You can keep going...but better ask urself...if want keep going, then don't let this mid term bring you down lo...

Anonymous said...

hey dude...
看你酱很辛苦,我在感受着这种感觉咯其实
我也在乱着。。。。
我现在已经暂停我的course>..
很烦下。..。
不读又不是,读又不是酱....
得空一起研究下!!!
哈哈
加油啦^^